Nastavení Ecomail.cz
Dalším z nástrojů pro e-mail marketing, který si můžete v Rocketoo nastavit je Ecomail.
Ecomail je česká platforma pro e-mail marketing, která se snaží, aby měli možnost nástroj využívat jak klienti pro běžné rozesílky, tak e-commerce klienti, kteří potřebují pokročilejší funkce pro automatický a personalizovaný e-mailing. Zároveň však kladou důraz na jednoduchost celého řešení tak, aby mohli klienti (třeba i menší e-shopy) používat i pokročilejší funkce jako je tracking, posílání objednávek, integrace s Facebookem apod. téměř bez potřeby programátorů a konzultantů.
Aktivace Ecomailu
Na adrese https://www.ecomail.cz/ si zaregistrujte svůj účet. Abyste mohli službu propojit se svým e-shopem potřebujete získat speciální kód – API klíč.
Získání API klíče
1. Přihlásíte se do služby Ecomail a v pravém horním menu, které se zobrazí po rozkliknutí vašeho přihlašovacího jména (e-mailu), vyberte odkaz Správa účtu & události a poté v levém bočním menu sekci Integrace.
2. Ve stránce Integrace si vykopírujte svůj API klíč.
3. Přejděte do vaší administrace e-shopu Rocketoo do sekce Nastavení – Rozšíření – Ecomail a do kolonky API klíč vložte zkopírovaný kód.
Jak získat ID seznamu?
Ve aplikaci Ecomail můžete řadit e-mailové adresy (kontakty) zákazníků do různých seznamů kontaktů, které si v systému založíte.
1. V Ecomailu vyberte v horním menu sekci Kontakty a na nově zobrazené stránce tlačítko Nový seznam kontaktů.
2. U seznamu kontaktů musíte vyplnit Název seznamu pro Váš přehled, Jméno odesílatele, E-mail odesílatele a Adresa pro odpovědi.
4. Poté nově vytvořený seznam rozklikněte. Jeho ID naleznete v URL adrese aktuální stránky. ID zadejte do vašeho nastavení v Rocketoo.
Dokončení nastavení
Aby jste rozšíření Ecomail aktivovali, tak stačí už jen zaškrtnout možnost Ukládat e-mailové adresy zákazníků do Ecomailu. Po dokončení objednávky se pak e-mailová adresa zákazníka zapíše do zvoleného seznamu kontaktů. Těmto zákazníkům pak můžete rozesílat vaše vytvořené kampaně.
Implementace trackovacího kódu
Pokud chcete v Ecomailu měřit statistiky uskutečněných nákupů, pohybů po e-shopu a další chování příjemců vašeho newsletteru, tak si zapněte měření pomocí trackovacího kódu.
Upozornění: Je potřeba mít tarif Marketer+. Dále je nutné vědět, že nestačí pouze vložení trackovacího kódu, uživatel se musí prokliknout odkazem ve Vašem newsletteru, tím si daného uživatele uloží do své paměti a propojí s Ecomailem.
Pro propojení je potřeba zadat vaše App ID. Najdete jej v URL adrese vašeho účtu na Ecomailu. Mate-li tedy adresu např. Ve tvaru https://rocketoo.ecomailapp.cz, tak vaše App ID bude rocketoo.
Získané App ID zadejte do vašeho nastavení v Rocketoo a zapněte měření.
Více o použití trackovacího kódu najdete zde.