iDoklad je nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a malé firmy. Umožňuje zdarma vystavovat faktury či pokladní doklady a tvořit ceníky. Jedná se o službu postavenou na cloudovém řešení, takže není nutná instalace softwaru na lokální počítač a je přístupná odkudkoliv na světě s možností připojení k internetu.
K vystavení faktury, zálohovky nebo nabídky stačí zadat IČ, položku a částku. Zbytek program na vystavování faktur doplní z databází, ověří za vás solventnost klienta nebo spočítá DPH. Vyberete si vzhled dokladů a snadno si nastavíte i automatické upomínky, když se zákazník zpozdí s úhradou.
S fakturačním systémem iDokladem vždycky víte, kolik jste vyfakturovali, co vám ještě přijde na účet i co musíte zaplatit. Data vidíte na jednom místě – v tabulce, grafu, za den, kvartál nebo rok. Je to jenom na vás. A pak stačí pár kliknutí a údaje si stáhnete třeba do Excelu a můžete je jakkoli upravovat.
Přidejte nového odběratele do adresáře a nastavte pro něj slevu nebo datum splatnosti. Díky programu na tvorbu faktur iDoklad máte pod palcem celý obchodní proces od zaslání cenové nabídky přes vystavení faktury až po kontrolu úhrady. A snadno zjistíte i detailní fakturační historii s jakýmkoli klientem.
Doplňte si fakturační software o užitečná rozšíření. Propojením s bankou nemusíte kontrolovat úhrady na účtu a díky integraci s CRM se vyhnete přepisování stejných dat do více systémů. S napojením vám poradíme nebo doporučíme tzv. univerzálního integrátora jako Dativery nebo Integroid, který se tím zabývá.
Vytvořte pro účetní přístup do iDokladu nebo program na faktury propojte s Money S3, Pohodou či Variem. Účetní dostane faktury a prodejní doklady ve správném formátu, zkontroluje si je na dálku a vy budete mít účetnictví zpracované rychle a bez chyb.
S rozšířením můžete automaticky vytvářet faktury nebo zálohové faktury k vašim objednávkám. U automatického vytváření si pouze zvolíte stav objednávky při kterém se má faktura v iDokladu automaticky vytvořit. Poté stačí aby se tento stav u objednávky automaticky nastavil například při zaplacení na platební bráně a faktura se automaticky vytvoří. Můžete si také vybrat pro které typy plateb se ma automatické vytváření faktur používat a vyřadit tak některé způsoby úhrady.
Kromě automatického vytváření můžete fakturu také vytvořit ručně pomocí tlačítka v detailu objednávky v administraci Rocketoo.
Rozšíření umožňuje také přenášet informaci o zaplacení faktury z iDokladu zpět do Rocketoo. Pokud máte tedy iDoklad napojený na zpracování plateb, tak se informace o zaplacení faktury přenese zpět do e-shopu a objednávka se automaticky označí jako zaplacená.
V nastavení si také můžete zvolit přednastavená číselné řady z iDokladu a napárovat je na měny nastavené ve vašem e-shopu. Objednávky např. v eurech tak můžete vytvářet v jiné číselné řadě něž ty v korunách.