Zákazník má možnost vybírat ze široké sítě Balíkoven, umístěných na poštách a externích výdejních místech. Díky přehlednému vyhledávání výdejních míst, které lze filtrovat podle preferencí, si zákazník může snadno vybrat optimální místo pro převzetí zásilky. Sledování zásilek je k dispozici jak pro odesílatele, tak pro příjemce, a to jak na webové stránce, tak v mobilní aplikaci.
Dopravu můžete založit pomocí modulu Česká pošta, s manuálním exportem do CSV. Pro automatický přenos dat do systému přepravce je nutné využít službu Baselinker.
Zákazník si u vás v internetovém obchodě vybere doručení na adresu Balíkovny. Tato výdejní místa vidí nakupující na mapě a pomocí filtrování dle adresy, PSČ si snadno vybere to výdejní místo, které je mu nejblíže. Po podání balíku jen sledujete jeho cestu k adrese, kterou zákazník zvolil. Po celou tuto dobu může Česká pošta informovat zákazníka e-mailem nebo SMS zprávou. Kromě běžného způsobu sledování zásilky na webu je to možné také skrz mobilní aplikaci Pošta Online.
V den, kdy má být zásilka doručena zašle Česká pošta adresátovi kód pro vyzvednutí. Balík si pak může vyzvednout prakticky kdokoliv, kdo zná kód, a to i bez nutnosti předkládat jakýkoliv průkaz totožnosti. Tak může balík vyzvednout někdo z rodiny nebo i třetí osoba.